#

2

THE
EVENT

LEARN MORE
Le Showroom des Industries Créatives vous aide à construire votre expérience-client de demain et à décrypter les dernières tendances en termes de personnalisation. En compagnie d’experts du digital, du print et de la data.
LEARN MORE

THE PRO-
gram

Deux jours de rencontres pour répondre aux questions spécifiques des marques, designers, agences de communication 
et industriels.

The conferences

Des retours d’expérience de grands noms des secteurs du packaging, de la décoration, du retail et de la communication pour vous aider à anticiper les évolutions de votre secteur. Un programme réalisé en partenariat avec le magazine IC.
VIEW THE program
View speakers directory
KARIMA NANA (2017)
Chef de groupe Marketing NUTELLA

The guided tours

Optimisez votre visite grâce à nos parcours thématiques : un format réinventé pour faciliter vos échanges avec nos experts et découvrir les nouveautés du salon.
I prepare my visit

The hubs

Des mises en scène innovantes réalisées par les partenaires du salon. Quatre univers à explorer pour découvrir les nouvelles solutions de personnalisation.
LEARN MORE

L'espace ”100% Tech”

Le lieu idéal pour faire votre veille technologique, en compagnie des meilleurs spécialistes en impression, digital et personnalisation.
Voir la liste des exposants
View all news
Featured / Com
3 QUESTIONS TO JULIEN SAPPA, ARTISTIC DIRECTOR OF THE EVENT
In our desire to immerse our attendees at the heart of creation, we decided to entrust the artistic direction of the event to the French designer Julien Sappa, founder and director of the agency Regularswitch.
2017 edition
Read the article
REPLAY : THE FEEDBACK OF NUTELLA
France, summer 2017: Nutella launches 2.6 million unique pots on the market. An exceptional operation decrypted for us by Karima Nana, brand manager of Nutella.
Pack
REPLAY : CAN THE PERSONALIZATION BOOST THE ECONOMY ?
“Yes” to personalization, but not anyhow! This trend looks sometimes more like an economic martingale than a true creative revolution. François Martin, Senior Graphic Industry Consultant and Digital Print Evangelist, gave us his analysis. François Martin spent more than 12 years in the digital graphics industry at HP. He was the one who enabled the creation of the first fully personalized OOH campaign in France, for the brand SMART, with the printing of more than 1000 unique posters! He was also part of the famous “Share a Coke with” name campaign made by Coca-Cola. Now Senior Graphic Industry Consultant and Digital Print Evangelist, François Martin was the guest of honor of the first edition of the event.
Com

Next event

Print
in progress

days

Hours

Minutes

Seconds

Get your pass

CHECK THE TRENDS OF
THE « IC » OBSERVATORY

As a partner of the event, the magazine Industries Créatives (IC) will be present on each hub, via its observatory "L’Oeil d’IC".

Go to website
le mag-ic